Základní škola v Opařanech na Táborsku se jako jedna ze tří jihočeských škol zapojila do výukového programu Recyklace očima mladého vědce. Ten podporuje vzdělávání děti v oblasti třídění a recyklací bakterií a elektroodpadu. Zároveň zdůrazňuje vliv člověka na přírodu. Žáci šesté třídy si tak mohli vyzkoušet pozorování v terénu, kterému se mohou libovolně věnovat ve svém volném čase, měřili a zkoušeli měnit pH vody nebo se dozvěděli, jak funguje čistírna odpadních vod. Informoval o tom Táborský deník.
„Ekologická výchova je součástí našeho školního vzdělávacího plánu, patří mezi naše priority. Jeho nedílnou součástí je i školní recyklační program Recyklohraní, jehož cílem je prohloubit znalosti žáků v oblasti třídění a recyklace odpadů a umožnit jim osobní zkušenost se zpětným odběrem baterií a použitých drobných elektrozařízení,“ informovala za opařanskou základní školu Iva Tomášková. V rámci komplexního programu Mladý vědec se po republice konají desítky výukových projektů pro žáky základních škol.
Také v Moravskoslezském kraji se vrátil do škol unikátní vzdělávací program o vodě, který vyvinuly se spolkem EduLudus Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava. Do hry o vodě s názvem Strom života se od loňského jara zapojilo kolem tisícovky žáků. V novém školním roce má o program zájem dalších více než 35 škol. Podle generálního ředitele SmVaK Ostrava Anatola Pšeničky je důležité, aby se mezi dětmi šířilo atraktivní formou povědomí o důležitosti nejcennější suroviny. Program je svého druhu vůbec prvním v České republice, který se komplexně zabývá danou tématikou a využívá metodu Edularp – hraní rolí na živo a školám je poskytován bezplatně.