Cosco Shipping Holdings koupí za 6,3 miliardy dolarů konkurenta z Hongkongu Orient Overseas International, kterému patří dopravce Orient Overseas Container Line. Tímto spojením vznikne třetí největší námořní dopravce na světě. Podle médií má Cosco v plánu převzít i francouzskou společnost CMA CGM, čímž by se Cosco stalo absolutní světovou špičkou v námořní dopravě.
Na námořním dopravním trhu pokračuje radikální proměna. Čínská společnost Cosco Shipping kupuje aktuální sedmičku na trhu námořní kontejnerové dopravy Orient Overseas. Cosco Shipping vzniklo státem kontrolovaným spojením bývalých konkurentů China Ocean Shipping Company a China Shipping Group. Dohodu však ještě musí schválit antimonopolní úřady v Číně, Evropě a USA. Cosco Shipping by se tak mělo stát na světovém trhu trojkou po dánské společnosti Maersk a švýcarské Mediterranean Shipping Company.
Zdroj z vedení firmy uvedl, že má Cosco ambice stát se globální jedničkou. To by se jí povedlo v případě získání francouzské CMA CGM. Cosco by tak disponovalo téměř třiadvacetiprocentním podílem na globální kapacitě námořních kontejnerových lodí. V současnosti dominující Maersk disponuje 16,4 procenty.
V prosinci loňského roku koupila například dánská Maersk německou firmu Hamburg Sud a francouzská CGM převzala Neptune Orinet Lines v Singapuru. Jihokorejský přepravní gigant Hanjin naopak v roce 2016 zkrachoval. Největší zákazníci námořních dopravců se obávají nízké míry konkurence a vytváření kartelů.
Zdroj: ihned.cz
Foto: World Maritime News